perjantai 23. marraskuuta 2012

Osa 5: Pyhän Hengen lahja

Esipuhe

Pyhän Hengen lahja on luvattu niille, jotka kuultuaan ensin pelastussanoman Vapahtajamme Yeshua HaMashiach HaNotzrin valtavasta lunastustyöstä Hänen kuoltuaan Golgatan ristinpuulla meidän syntiemme vuoksi, ovat ottaneet tuon sanoman henkilökohtaisesti vastaan ja tehneet parannuksen elämässään kaikenkaltaisen synnin tietoisesta harjoittamisesta ja menneet uskovien upotuskasteelle syntiensä anteeksisaamiseksi. Tämän olemme jo oppineet edellisessä kokouksessa. Miten pian itse kukin saa tuon lahjan, riippuu yksilöstä, tämän elämäntilanteesta, esirukoilijoista ja Yeshuan harkinnasta.

Paluu torstai-iltaan 31.8.1972

Oltuani pitämässä iltahartautta Helsingin Kustaankartanon vanhainkodissa tuona iltana kahden hyvän uskonystäväni kanssa, jatkoin sieltä tapani mukaan busseilla Helsingin Vartiokylän Jeesus-talolle, jonne tulin noin klo 20. Matkatessani bussilla sinne olin levoton ja peljästynyt sen kuulemani ennusunen vuoksi. Rukoilin koko ajan Herraa: ”Voi rakas Vapahtajani, olen niin hartaasti odottanut Pyhän Hengen lahjaa ja pyrkinyt elämään mahdollisimman puhtaasti ja karttamaan kaikenlaista syntiä ajatuksissa, sanoissa ja teoissa. Olen luottanut siihen, että saan kokea tuon ihmeellisen kokemuksen, Pyhällä Hengellä täyttymisen tämän elokuun aikana. Nyt on jo elokuun viimeisen päivän ilta. Voi kunpa antaisit minulle lupaamasi lahjan!”

Pyhän Hengen ilta!

Tultuani Jeesus-talolle, koin jo ulko-oven avattuani, että tulin Pyhän Hengen voimakkaaseen ilmapiiriin. Yllätyksekseni siellä oli noin kymmenen (10) minulle täysin vierasta vanhempaa uskovaa. Yleensä tunsin kaikki siellä olevat, mutta nyt en tuntenut kuin puolet. Tervehdittyäni väkeä Veikko Hursti kysyi, että onko minulla sanaa Herralta? Kerroin, että olin juuri kuullut eräässä vanhainkodissa hyvin vaikuttavan ennusunen Jeesuksen paluusta ja kerroin sen hänen pyynnöstä väelle. Muuan mies sanoi, etten puhunut Pyhässä Hengessä ja vastasin, etten voinut puhua Pyhässä Hengessä, koska en ole vielä saanut tuota lahjaa. Silloin Veikko sanoi, että tämä ilta on taivaasta järjestetty ihmeellinen Pyhällä Hengellä täyttämisen ilta. Hän kertoi vaimonsa Lahjan nähneen alkuviikolla ilmestyksessä näyn, jossa enkeli ilmestyi hänelle ja näytti isolla plakaatilla kymmenen (10) eri uskovan ihmisen kuvan, nimen ja mihin seurakuntiin he kuuluvat. Enkeli sanoi noiden uskovien olevan seurakuntiensa pylväitä, hartaita rukoilijoita ja Herralle elämänsä pyhittäneitä, jotka Lahja Hurstin tulee kutsua Jeesus-talolle täksi torstai-illaksi siitä syystä, että Herra tahtoo heidän rukoilevan kaikkien niiden ihmisten puolesta, jotka eivät ole vielä täyttyneet Pyhällä Hengellä ja jotka Herra johdattaa sinä iltana Jeesus-talolle. Herra tulee vastaamaan heidän rukouksiinsa. Lahjan mukaan jokainen noista kutsutusta tuli paikalle, mikä vahvisti asian olevan Herralta. HalleluYah!

Seuraavaksi Veikko kysyi, että kuinka moni muu minun lisäkseni odottaa tänä iltana Pyhän Hengen täyteyttä? Ainakin kahden muun käsi nousi ja muistaakseni toisen heistä tunnen, mutta koska en ole ihan varma, niin en kerro hänen nimeään. Sitten aloimme rukoilla. Rukoilin hartaasti ja kuulin syyttäjän eli paholaisen hokevan, etten ole vielä puhdas. Silloin sanoin sydämessäni, että nyt minä puhdistaudun uskon kautta Jeesuksen veressä ja olen läpikotaisin puhdas ja käskin paholaista vaikenemaan. Hän sanoi toistamiseen, etten ole vieläkään puhdas. Silloin sanoin sydämessäni, että nyt minä oikein sukellan uskon kautta Jeesuksen pyhään vereen ja puhdistaudun läpikotaisin ja nyt tuon paholaisen valheen hengen on oltava hiljaa. Hän vaikeni. Sitten kuulin ikään kuin hengen korvin hiljaisen ja lempeällä äänellä esitetyn kysymyksen: ”Saanko tulla sydämeesi?” Ymmärsin, että kyseessä oli Pyhä Henki ja sanoin Hänelle: ”Olet lämpimästi tervetullut!” Nousin seisomaan kädet kohotettuina ja aloin spontaanisti ylistää Herraa! 

Kun olimme rukoilleet noin vajaat 30 min, niin ilon Henki valtasi sydämeni ja Lahja Hursti, joka rukoili vieressäni sanoi, että hän kuulee minun rukoilevan vierain kielin ja silloin itsekin huomasin sen, puhuin voimallisesti espanjan kieleltä kuulostavaa kieltä! Tunsin valtavan Herran rakkauden täyttävän sydämeni ja aloin ilonkyyneleet silmissä halata kaikkia uskovia tuttuja ja tuntemattomia, jotka huoneessa olivat. Eräs uskova, jolla oli profetian lahja sanoi, että Herra antoi minulle tuon kielilläpuhumisen lahjan lisäksi profetian ja voimallisten tekojen tekemisen armolahjan, samoin lahjan arvostella henkiä. Hän puhui totta! Vasta Pyhällä Hengellä täytyttyäni klo 21 tiesin ja tunsin ensi kertaa sen, että taivaan Isä rakastaa minua iankaikkisella rakkaudella, joka tulvi kaikkien äyräiden ylitse ja ennen kaikkea sen, että olen Hänen lapsensa ja Hän on minun ikioma Isäni. HalleluYah!

Ensi kerralla kerron paholaisen yllätyshyökkäyksestä työpaikallani perjantaina, saatuani täyttyä Pyhällä Hengellä vasta edellispäivän iltana. Se oli odottamattoman ovela ja raju hyökkäys, mutta voitin sen Adonai Yeshuan ja 'henkien erottamisen armolahjan' avulla'!

Nyt on teidän muiden vuoro kertoa teitä puhutelleista Raamatunkohdista. 
Olkaapa hyvät! Olen pelkkänä korvana J


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti